Polovne gume
O čemu treba da povedete računa prilikom izbora?
Polovne gume su ekonomičniji izbor za mnoge vlasnike automobila.
Svakako, kupovina novih guma ne može se uporediti u pogledu vuče, izdržljivosti i drugih perfomansi. Ipak, upotreba polovnih guma nikako nije zamerljiva, što potvrđuju i statistički podaci. Istraživanja pokazuju da se u svetu godišnje proda više desetina miliona polovnih guma. Samo u Sjedinjenim Američkim Država oko 30 miliona, a to je 10 odsto ukupnog američkog tržišta guma.
Sa svojim nižim cenama, polovne gume predstavljaju odličnu opciju za sve koji žele da uštede novac. Međutim, njihova upotreba donosi i pitanje bezbednosti. Problem je u sledećem: korišćene gume ne podležu nikakvim pravnim standardima. Proces njihovog prikupljanja, pregleda i ponovnog ubacivanja na tržište prilično varira.
Da biste bili sigurni da su polovne gume koje ste izabrali prikladne za put i spremne da pruže odlične performanse GFD – GUME FELNE DANKO vam ukazuje na šta treba da obratite pažnju pri kupovini.
Starost
Nepotrebno je reći da starost vaših guma igra značajnu ulogu u njihovim ukupnim performansama. Što su gume starije, to su manje efikasne. Zato pre nego što kupite polovne gume obavezno proverite njihovu starost.
Na dnu bočne strane naći ćete naznaku datuma proizvodnje. Ovo je obično četvorocifreni broj. Prve dve cifre označavaju nedelju proizvodnje, a poslednje dve godinu proizvodnje.
Ako je guma starija od šest godina, nemojte je uzeti razmatranje. Razlog za to je očigledan – ona poseduje minimalnu vuču i sklona je pucanju. Samim tim predstavlja opasnost po bezbednost.
Stanje gazećeg sloja i bočnog zida
Dobra polovna guma treba da ima ravnomerno habanje gazećeg sloja, bez glatkih površina. Bočni zidovi, takođe, treba da budu u dobrom stanju, bez pukotina, strugotina ili posekotina.
Prilikom provere stanja potražite znake habanja na bočnim zidovima. Zatim potražite pukotine između blokova gazećeg sloja i gde se on spaja sa bočnim zidom. Možete i pritisnuti bočni zid kako biste otkrili skrivene pukotine.
Sledeća stvar koju morate da proverite jeste dubina šare na gazećem sloju. Ona predstavlja vertikalno merenje između vrha i dna gumene šare.
Prema „Pravilniku o podeli motornih i priključnih vozila i tehničkim uslovima za vozila u saobraćaju na putevima“ minimalna dozvoljena dubina šare za letnje gume je 1,6 mm. Stručnjaci savetuju da ne koristite polovne gume čija je dubina šare ispod 3 mm.
Za zimske gume Pravilnik nalaže da dubina šara na gazećem sloju ne sme biti manja od 4 mm.
Postojeće popravke
Provera spoljašnjosti gume nije jedina stvar koju treba da uradite. Neophodno je da proverite u kakvom je stanju i unutrašnjost gume.
Ukoliko ste uočili mrlje na unutrašnjoj strani, to je pokazatelj da guma ne zadržava vazduh. Dok su naznake velikih popravki jasni znak da je guma prošla svoj vek i neefikasna je za dalju upotrebu.
Morate uzeti u obzir i vrste popravke. Naime, guma se može popraviti zakrpom ili čepom. Ako ste videli sa unatrašnje strane grube komade gume kako vire, onda je guma popravljena „čepom“. Čep je komad gume koji je umetnut u rupu na oštećenoj gumi da bi se popravila rupa.
Iako ovaj način popravke nije pogrešan, nije preporučljiv pri kupovini polovne gume. U odnosu na čep, zakrpa je efikasnija popravka koja održava gumu u odličnom stanju.
Veliki izbor polovnih guma vrhunskog kvaliteta možete pronaći u bogatoj ponudi kompanije GFD – GUME FELNE DANKO. Sve naše polovne gume su prošle temeljni pregled i rigorozno testiranje, čime je zagarantovana bezbednost upotrebe.