Gume

Da li je vašem vozilu potrebno balansiranje ili centriranje točkova?

Balansiranje točka

 

Balansiranje ili centriranje točkova? Pitanje koje često postavljaju mnogo vozači kako početnici, tako i oni sa iskustvom.

Održavanje vašeg vozila je ključno za obezbeđivanje udobnosti i bezbednosti vožnje. Takođe je značajno za očuvanje dugovečnosti i performansi vozila.

Iako svaki deo automobila ima bitnu ulogu, od stanja guma u mnogome zavisi vaša vožnja. Naime, pravilno izbalansirani i centrirani točkovi obezbeđuju da gume uvek budu u kontaktu sa površinom puta. Odnosno, osiguravaju pravilno prianjanje gazećeg sloja sa kontaktnim površinama na svim putevima.

Balansiranje i centriranje su dva odvojena procesa, ali se međusobno dopunjuju. Zbog toga ih često vozači poistovećuju.

Imajući ovo u vidu GFD – GUME FELNE DANKO vam otkriva kako da prepoznate da li je vašem automobilu potrebno balansiranje ili centriranje točkova.

 

Šta je balansiranje, a šta centriranje točkova?

Pre nego što razmotrite da li treba da uraditi balansiranje ili centriranje točkova morate znati šta se pod ovim pojmovima podrazumeva.

Najjednostavnije rečeno, balansiranje guma sprečava vibriranje. Dok centriranje obezbeđuje da svi točkovi budu normalni na podlogu (horizontalu) i međusobno paralelni.

Balansiranje točkova predstavlja, zapravo, proceduru kojom se vrši podešavanje sklopova točkova tako da se težina ravnomerno rasporedi po celom obimu gume i točka. Ova procedura obuhvata primenu tegova na unutrašnju i spoljašnju stranu. Guma se montira na mašinu za balansiranje. Zatim se točak okreće dok se vrše merenja vibracija, kako bi se pronašle čvršće tačke na gumi.

Postoje 2 metode balansiranja – statičko i dinamičko. Sa statičkim balansiranjem težine se dodaju preko jedne linije gume. Dinamičko je složenije i podrazumeva raspoređivanje tegova na raznim krajevima gume.

Centriranje točkova odnosi se na podešavanje sistema vešanja vašeg vozila. Uključuje podešavanje uglova točkova kako bi se zadovoljile specifikacije proizvođača. To osigurava da se vaš automobil kreće glatko i efikasno. Ova procedura obuhvata podešavanje 3 ugla – nagiba, zatura i raspona.

Balansiranje točka

Znaci koji ukazuju da je potrebno balansiranje ili centriranje točkova.

Vibracije na volanu, podnoj ploči ili sedištu mogu signalizirati da je vreme za balansiranje guma. Pri čemu vibracije na volanu obično ukazuju da prednje gume nisu u ravnoteži. Dok vibracije u sedištima su najčešći znak neravnoteže zadnjih točkova.

Neravnomerno ili brzo habanje gazećeg sloja jasni je znak da je vreme za balansiranje točkova.

Balansiranje je obavezno i nakon rotacije guma, popravke probušene gume, kao i prilikom planiranog servisiranja.

Centriranje točkova je manje čest problem, ali to ne znači da ne treba redovno da ga proveravate. Kao i kod balansiranja, postoje znaci koji ukazuju da je potrebno centriranje. Najčešći od njih su neobični obrasci habanja guma. Zatim, ako teško upravljate vozilom i primetite da vuče na jednu stranu tokom vožnje.

Volan koji nije centriran kada vozite pravo je još jedan znak. Mada centriranje točkova treba obaviti i nakon zamene komponenti upravljača i pri kupovini novih guma.

Balansiranje točkova, kao i druge vulkanizerske poslove, možete obaviti u kompaniji GFD – GUME FELNE DANKO. Kod nas vas čeka i veliki izbor svih vrsta guma i felni vrhunskog kvaliteta.